expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

streda 20. novembra 2013

Preddecembrovo z obchodu :)

...príspevok je preddecembrový lebo sa mi zdá smiešne napísať v polovici novembra, že je predvianočný.
No a čo Vám poviem...

Koľko to radosti pre ženu, prejsť sa kľudne po obchode a obdivovať zbytočnosti! Dnes som šla kúpiť iba jednu darčekovú kartu, ale obzeraním sa po vianočných dekoráciách som teda neohrdla... Zvečnila som pre Vás pár klenotov :). Niektoré z nich sú "trocha moc", ale aj tak nič nikdy neprekoná vianočný strom, ktorý som raz videla v Nitre, a bol ozdobený PÁVMI. Očividne muchotrávky, hviezdičky a podobné drísty (nehovoriac o guliach) im už neboli dosť XD

Pod komentárom vidíte dva obľúbené vianočné kostými pre deti, Tomte (Mikuláš) a Pepparkaka (medovník - nie, nemá to nič spoločné s kakaním :P ani s tým futbalistom, keď už sme pritom XD). Iné, menej populárne sú Stjärngosse (to je chlapec v bielom s paličkou s hviezdou v ruke a špicatým klobúkom) a Luciaklänning (oblečenie svätej Lucie; prakticky je to iba biela košeľa a na hlave koruna so štyrmi sviečkami).


...tu vidíte dvoch vianočných bradáčov :)


Trocha nepodarený záber, chcela som len, aby bolo v mierke vidno veľkosť gulí na spodnej polici.


a pár maličkostí :)


Vianočná hviezda; toto je v KAŽDOM okne XD




Roboty a autíčka ako ozdoby na strom :)



Megaponoška :)


To bolo len tak narýchlo z predajne Åhléns v Kalmare.

Nenakupovala som nič, pretože, ako som už spomínala, tohto roku mierime na Vianoce "domov" do Prešova. Bude to bolestná a krvopotná cesta, ale verím, že tá skúsenosť bude stáť za to.
Okay predsalen som niečo kúpila...



Mimochodom, neviem, aké to je v iných švédskych mestách, ale kalmarský vianočný trh je naozaj bieda. Minulý rok som sa tam trepala ako divá lebo som mala predstavu klobás, vína a výstavy remesla. Aké bolo moje sklamanie, keď námestie osvetľoval jeden reflektor (ten taký čo svieti na modrasto) a v piatich stánkoch predávali papuče a huňaté rohože.
Tohto roku sa natlačím trdelníkmi a zalejem punčom XD

Plánujem blogovať zo SVK, môj švédsky priateľ bude prvý krát na Vianoce mimo Švédska, som zvedavá, ako to prehltne XD Hlavne, keď môj tato začne pred štedrou večerou hádzať do rohov orechy a iné tradície XD

Prajem teda pekné preddecembrové obdobie ;)

Aaaaa ešte jedna vec, feel free to comment, a ak nechcete premeškať ďalšie posty, môžete "lajknúť" facebook stránku https://www.facebook.com/SWEmingrantKa , alebo sa môžete dole prihlásiť e-mailom na odber :)
Kíp smajlík! :)

2 komentáre:

  1. to vy mate doma inak divoké tradície keď rozhadzujete po izbe orechy :D, my si iba dávame večeru (no dobre, tiež sa potierame medom :D :D :D)
    Veri

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to je nejaka somarina, kyoru si oco priniesol zo zpadu XD

      Odstrániť