expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

utorok 9. septembra 2014

Zápoty z SFI

Tento článok hádam poteší vás, ktorí po švédsky viete.

Ako som spomínala, zvyknem pracovať v škole švédčiny pre imigrantov. Za takmer rok som nazbierala pár breptov a preklepov, s ktorými by som sa s vami rada podelila ;)


Hodina s témou cukor. Stojím pri tabuli a vymenuvávam druhy cukru
"...druvsocker...råsocker...florsocker..." a zrazu počujem žiaka zo zadu dodať: "grönsaker..."

Napíš motsatsen k podčiarknutým slovám: Alva är gammal. Žiak na to: Alva är ny.

Čítanie s porozumením. Téma oblečenie. Text je o mužovi, ktorý si ide do obchodu kupovať oblek, lebo musí ísť na pohreb. Za textom nasleduje pár otázok týkajúcich sa textu. Posledná otázka je však namierená na samotného čitateľa; "Var köper du dina kläder?" ale žiak to nepochopil (úplne) a odpoveď znela: "På begravningen."
Po tomto nasledovala v zborovni živá debata o tom, aké by bolo morbídne, keby sme na pohrebe urobili aj malý loppis a vypredali oblečenie po pochovanom... XDXD

Žiak mi chce nahlásiť, že jeho spolužiak je chorý.
"Franklin kommer inte idag, han är tjock" (chcel povedať "sjuk")

Tento je môj obľúbený XD Žiaci mali napísať personligt brev k CV a jeden z nich chcel (pravdepodobne) napísať "jag är inte vidare utbildad", namiesto toho napísal "jag har ingen vidare utbildning" XDXD

Prirodoveda. Ja: "Vad äter huggormar?" Odpoveď: "Ansikte!" (insekter)

Toto sa stalo v triede analfabetov. Žiačka mi chcela vysvetliť, že ráno bola hmla.
"På morgonen... jag i bilen... (naznačuje rukami šoférovanie) jag titta titta... inte titta!"
XDXD nemohla som z nej. Ale zároveň vidíte, čo učiteľ musí každý deň pri nich pochopiť ;)

Onedlho sú voľby. Pýtam sa žiaka, čo bude robiť následujúce dni. On na to: "Jag ska fritidsrösta" (mal na mysli förtidsrösta XD )

Dvaja afgánsky žiaci (okolo dvadsiatky) sa začínajú hádať a ja už neviem, ako na nich. Iný žiak, starší pán (okolo štyridsiatky XDXDXD) medzi nich vkročil so slovami: "Har ni några problem eller vad är det för problem ni har??"

...to nie že by ja som nemala žiadne vlastné zápoty a smejem sa na druhých. Ja som si tiež prešla svojím XD

Sloh o sebe: "Jag bor i Kalmar, det är en stad som ligger nära en öl..." (namiesto ö, samozrejme XD)

Môjmu priateľovi vo chvíli vášne: "Kyss mig på lapparna." (namiesto läpparna XD)

Vo chvíli menšej vášne: "Sluta kittla mig, det ger mig gåshuvud!" (namiesto gåshud)

...to by bolo tak na dnes XD

Aaaaa ešte jedna vec, feel free to comment, a ak nechcete premeškať ďalšie posty, môžete "lajknúť" facebook stránku https://www.facebook.com/SWEmingrantKa , alebo sa môžete dole prihlásiť e-mailom na odber :)

Kíp smajlík! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára