expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

štvrtok 20. júna 2013

O zdroji

Ako som spomínala v prvom poste, jeden z prvých článkov by mal byť definitely o mne. A vôbec to neznie egoisticky, narcisticky ani sebecky XD. Jednak si myslím, že keď niekto prijíma informácie, mal by vedieť niečo o ich zdroji (je divné nazvať samú seba zdrojom, cítim sa ako termálny prameň XD).

Aby však článok nebol nudný ako krásna literatúra, rozhodla som sa ho oživiť a napísať formou abecedy... Detská hračka, na každé písmeno abecedy uvediem niečo, čo so mnou akokoľvek súvisí a je hodné spomenutia. A už teraz vidím, že post budem písať dva dni, lebo už v škôlke mi táto hra nešla XD.

A ako au-pair, moje prvé zamestnanie. Doporučujem každému, kto chce na chvíľu vypadnúť z krajiny, zlepšiť sa v cudzom jazyku a vidieť trocha sveta, poprípade si zničiť nervy cudzími deťmi XD. Popravde, tie dve talianske letá by som nevymenila za nič na svete!

Moja zverenkyňa. Lucca. September 2010

B ako Bergamo. V Bergame sme s mojím priateľom mali naše prvé rande. Len sme si obaja zabookovali letenky a hotel na týždeň a do mesiaca sme vyrazili. Dodnes si pamätám, ako lietadlo pristávalo, on už čakal dole, a ja som si (keď tak nad tým teraz rozmýšľam, asi nahlas) nadávala aká som šialená, a že vôbec som neuvažovala pred odchodom nad tým, že čo ak všetko pôjde zle a nebudeme sa jeden druhému páčiť atď atď atď... ...a bolo super!
C ako cukrikáreň! Kto ju môže nemilovať??? Nikdy som nejedla cukríky, kým som neprišla sem. Ukázalo sa, že Švédsko má najvyššie čísla v konzumácii cukríkov ročne, a to vyše 17 kg na osobu (!!!!! myslela som, že si robia prdel, ja som toľko cukríkov nezjedla za celý život!!!!!). No ale s takýmito obchodmi je ťažké ostať ľahostajným XD.

Tokige Ture, obchod s cukríkmi. A to nie je ani polovica jednej steny!

D je prvé písmeno môjho mena, kedysi úhlavne nenávideného. Avšak po tom, čo som ho počula vyslovené v toľkých rôznych prízvukoch, som si ho zamilovala :)
E ako emigrovať. Keď mi pred rokom povedali, že ako prvé sa tu mám hlásiť na imigračnom úrade, cítila som sa ako nejaký utečenec alebo čo XD. Ale je to tak, som emigrant/imigrant, nech to znie akokoľvek.
F ako fyzika. Alebo fizyka? Je to jedno, keď je taká nenaučiteľná a vzorcovaná, nezaslúži si moju gramatickú námahu ani spotené čelo :P
G ako gympel. Mala by som poznamenať, že som chodila na cirkevný. Možno by to nikto nepovedal, ale mali sme sa tam výborne, učitelia boli ľuďmi a neurobili z nás žiadnych čudákov. Teda no je diskutabilné, či ja tiež nie som čudák, ale to som tu nechcela vyťahovať XD.
H ako hokej. Som veľký fanúšik :) Budúci rok bude Slovensko v základnej skupine spolu so Švédskom a teším sa na domáce súboje XD. Už mám nástroje na vankúšovú vojnu XD.

Paráda XD

I ako intrák. Aj keď som sa ani po troch rokoch na intráku nenaučila opiť sa (ja viem, som hanba Slovenska, východu, borovičky a iných záležitostí XD), zbožňovala som svoje spolubývajúce, prvý pocit samostatnosti ktorý mi dal, mojich kamarátov, všetko všecičko.
J ako jul, a tu si pomôžem švédčinou; znamená to Vianoce (toto nikto nečakal XD). Presnejšie moje prvé Vianoce mimo domu. Bol to šok. Možno keby sa ma každý celý čas nepýtal, či som v pohode, tak by som si to až tak neuvedomovala. Viem, že sa iba snažili byť milí, ale, popravde, iba znásobovali moje návštevy toalety, kam som si chodila zafňukať.



K ako Kalmar. Kalmar je mesto, v ktorom bývam vo Švédsku. Je to malé mesto, ale je prímorské, roztrúsené po ostrovčekoch. Charakterizujú ho hlavne zámok a šesťkilometrový most, spájajúci pevninu s ostrovom Öland. Švédske letovisko (áno, aj Švédsko ma letoviská XD). V lete pastva pre oči. V zime... no, v zime máme sneh XD.

Kalmar, Švédsko

L ako Lucca, mesto, v ktorom som v Taliansku strávila dve letá. Nádherné toskánske mesto obklopené múrmi, na trati medzi Pisou a Florenciou, jednak tam nával turistov ešte nedorazil... Kedykoľvek by som sa tam vrátila.

Lucca, Taliansko


M ako mama. S mojou mamou sme dosť rozdielne, ale na druhej strane si veľmi dobre rozumieme v každodenných veciach a aj keď som ďaleko, veľmi často sme v kontakte.
N patrí Nitre, tam som študovala. V mojich očiach je to metropola slovanstva, a tri roky to bol môj náhradný intrákový domov (nedajte sa pomýliť, je tu napísané „náhradný“, nie „nádherný“ :P ja len aby nevzniklo nedorozumenie XD).
O ako okuliare. Bez nich už od siedmich rokov ani na krok. Som slepá ako krtko. Asi to bude odpoveď na prečo si na ne občas sadnem XD
P ako Prešov. V Prešove som sa narodila a vychodila som tam strednú. A jednak ho ľúbim! :)

Prešov, Slovensko


Q nah, nežartujte. Quak?
R, toto bude smiešne, ale R patrí Ryanair-u. Vďaka nim sa môžem hocikam dostať lacno. „Zbožňujem“ všetkých, ktorí na Ryanair pindajú, ale musím povedať, že som už viackrát po Európe letela inými spoločnosťami a VŠETKY LIETADLÁ TEJTO VEĽKOSTI VYZERALI Z VNÚTRA ROVNAKO. Farby iné, ale rozloženie sedadiel a okien bolo totožné s Ryanairom. A za tú cenu sa nikto nemôže sťažovať, že na palube nedostane jedlo zadara.
S, mala som silnú chuť napísať slivovica, ale nemalo by to nijaký zmysel XD. Namiesto toho sem hrdo dávam Slovensko, krajinu, v ktorej som sa narodila a ktorej fandím, o ktorú sa ale veľmi bojím do budúcnosti, vzhľadom na všetky správy o politike, ktoré čítam... Rada by som sa do domoviny o 20 rokov vracala s takou chuťou ako teraz.
T ako taliančina, študovala som ju na výške aj na strednej, jej krásu som si uvedomila až keď som sama mohla prísť do Talianska a skúsiť... btw, nikdy nezabudnem na ten moment, keď som ležala na pláži, úplne oddýchnutá, slnko svietilo, more šumelo, v diaľke sa hrali deti... a zrazu som vedľa seba počula nejakého američana kričať: „Mark, det vos oooooooooooosam! eeebsolutly ooosam!“ no som myslela že vyskočím z kože a sejmem ho aj s Markom.
U ako učiteľstvo. Nevyštudovala som učiteľstvo (kedysi som počula taký žart, že učiteľka nie je zamestnanie, ale diagnóza XD ale neviem, čo je na tom pravdy), ale jeden rok sa mi podarilo učiť v jazykovej škole taliančinu. Bola to úžasná skúsenosť, I loved it, veľa som sa naučila o sebe a aj o tom, ako zaobchádzať s inými.
V ako vlasy. Keď som videla, že moje kuchárske umenie sa naozaj nezlepšuje a nemôže sa nazvať umením ani so štipkou humoru, preniesla som si frustráciu na vlasy. Naučila som sa na sebe zapliesť asi milión druhov vrkočov, skúšam stajlovať a podobne. Ak frajera donútim (áno, dobre čítate, „donútim“ XD), tak sa hádam dá na to, aby so mnou sem tam nafotil tutorial a niečo Vás tu hádam naučím aj z tohto remesla :)



X ... xbox? Neviem, ale pokazil sa, sedí za trest v skrini, ale buď je samotár, alebo mu to je jedno, lebo sa vôbec nepoučil a stále nefunguje. PS3 4ever.
Y ako youtube, kedysi to bol pre mňa iba zdroj pesničiek, dnes som nadšená odberateľka vlasových tutorialov, receptov, recyklačných nápadov a jiných harampádí.
Z ako zing. V obraze budú tí, ktorí videli Hotel Transylvania (odporúčam, pre deti aj dospelých, veľa som sa nasmiala, animovaný film Adama Sandlera; a TU je link). Zing je Váš perfect match, teda tá Vaša pravá polovička (nie tá na riti :P). Odmietam veriť, že pre každého je na svete iba jeden ten pravý partner, a to už iba z logických a geografických dôvodov. Ale keď sa občas pozriem na vzdialenosť, ktorú sme ja a Kris museli prejsť, aby sme sa našli (a hlavne na náhodu, ktorá nás spojila), dostávam isté pochybnosti. A viete čo? Prešla by som kvôli nemu aj päťsto míľ a potom ďalších päťsto! Je to môj najlepší priateľ a milujem ho najviac na svete.

Mavis, Dracula a Jonathan, hlavné postavy filmu Hotel Transylvania 

...toľko ABCDaniela. Informácie sú tu síce útržkovité, ale hádam vytvárajú akúsi mozajku, v ktorej ma celkom jasne vidieť.
Najbližšie posty sa konečne budú môcť venovať bližšie téme blogu :). Ak sú nejaké tipy na článok alebo otázky, hoďte mi to do komentov, čo nebude jasné, sa vyjasní XD.

„Dobrého nikdy veľa nevyrastie, a zlého aj málo stačí.“
Môj tatuš (o mne XD)


Aaaaa ešte jedna vec, feel free to comment, ak nechcete premeškať ďalšie posty, môžete "lajknúť" facebook stránku https://www.facebook.com/SWEmingrantKa , alebo sa sa môžete dole prihlásiť e-mailom na odber :).
Kíp smajlík! :) Najbližší post v nedeľu!

2 komentáre:

  1. Ja som pocula, ze Svedi maju sklon k depresiam, tak mozno v tej cukrikarni zajedaju depku.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tak vieš no, buď oni zajedia depku, alebo depka zaje ich ;)

    OdpovedaťOdstrániť